Teamcoaching in het Hoger Onderwijs

Help studententeams floreren!

Auteurs

  • Fréderique Purnot Universiteit Utrecht / Kicker Onderwijs / Teams in Conditie
  • Tom Frijns Universiteit Utrecht / Kicker Onderwijs / Teams in Conditie
  • André van Nieuwenhuizen Universiteit Utrecht / Kicker Onderwijs / Teams in Conditie

DOI:

https://doi.org/10.59532/tvho.v40i1.13397

Trefwoorden:

Samenwerken, coöperatief leren, teamwork, teamcoaching, student-projecten

Samenvatting

In het Hoger Onderwijs vragen we studenten om voortdurend samen te werken. Succes is echter niet gegarandeerd als we studenten in teams laten werken zonder verdere begeleiding. Er is meer voor nodig om studenten écht goed te laten samenwerken. Onderzocht is of de inzet van teamcoaching aan de hand van de Team Diagnostic Survey (TDS) het functioneren van studententeams en (dientengevolge) de behaalde resultaten bevordert.

Downloads

Gepubliceerd

2022-05-30

Citeerhulp

Purnot, F., Frijns, T., & van Nieuwenhuizen, A. (2022). Teamcoaching in het Hoger Onderwijs: Help studententeams floreren!. Tijdschrift Voor Hoger Onderwijs, 40(1), 5–18. https://doi.org/10.59532/tvho.v40i1.13397

Nummer

Sectie

Onderzoeksartikel