Ga naar tekst
Ga naar het hoofdnavigatiemenu
Ga naar de voettekst van deze webpagina
Open Menu
Huidige editie
Archieven
Archief
Themanummers
Archief 1988-2019
Mededelingen
Over
Over TVHO
Beleid
Inzendingen
Redactie
Contact
Zoek
Registreren
Inloggen
Home
/
Archieven
/
Vol 40 Nr 2 (2022)
Vol 40 Nr 2 (2022)
Gepubliceerd:
2022-08-22
Redactioneel
Verbanden en relaties in het hoger onderwijs onderzoek
Cees Terlouw
3-6
PDF
Onderzoeksartikel
Bouwstenen als kompas
Een visie op praktijkgericht onderzoek
Martine Noordegraaf, Danielle van de Koot
7-21
PDF
Succes niet-westerse student start bij familie, alliantie en sociale veiligheid!
Youssef Azghari, Janine Janssen, Christa Nieuwboer
23-40
PDF
Academisch optimisme in het hoger onderwijs, de betekenis van het construct, vanuit het perspectief van studenten en docenten
Els de Ceuster, Ruud Lelieur, Peter van Petegem
41-59
PDF
Bewustwording creëren rond onderwijsinnovatie met ICT op integraal niveau
Marlies ter Beek, Dorien Hopster-den Otter, Kim Schildkamp
79-102
PDF
Reflectie op proefschrift
Probleem-oplossen in het hoger onderwijs door (zelfgestuurd) leren van voorbeelden en oefenproblemen
Artikel gebaseerd op proefschrift: Acquiring problem-solving skills in higher education: Sequencing and self-regulated learning from examples and problems.
Milou van Harsel, Vincent Hoogerheide, Peter Verkoeijen, Tamara van Gog
61-78
PDF
Maak een inzending
Maak een inzending
Informatie
Voor lezers
Voor auteurs
Voor bibliothecarissen
Best gelezen (30 dagen)
Leiderschapsdimensies in onderwijsinnovaties: het doorgeven en behouden van veranderenergie
263
‘Mind the gap’: het verhelderen van paradigmatische assumpties in praktijkgericht onderzoek met het Kwadrantenmodel ‘Onderzoek’
197
Verantwoordelijke inclusiviteit als sleutel tot succesvol diversiteitsbeleid
142
Acht kenmerken van duurzame onderwijsinnovaties
118
Onderzoek in het hbo: operatie gelukt, patiënt overleden
94